Το ταξίδι του GR86

Οι ρίζες του Hachi-Roku
  • Μια ιστορία συναρπαστικής οδήγησης

    Αν και είναι ξεκάθαρο το κοινό DNA με το GT86, το ολοκαίνουργιο GR86 μπορεί να εντοπίσει τις ρίζες του ήδη από τη δεκαετία του 1960. Από σπορ εμφάνιση έως αγωνιστική εμπειρία, κινητήρες boxer έως μείωση του βάρους, το νέο μας πισωκίνητο κουπέ επηρεάζεται από μια μακρά σειρά αυθεντικών εμβληματικών σπορ αυτοκινήτων από το παρελθόν μας. Ανακαλύψτε ένα ταξίδι όπου το μόνο που έχει σημασία είναι να δημιουργεί χαμόγελα πίσω από το τιμόνι.

Sports 800 ‘YOTA-HACHI’ 1965 – 1969

Κινητήρας: 790cc, οριζόντια αντίθετος 2κύλινδρος
Ισχύς: 45 ίπποι
Βάρος: 580 kg
Διάταξη: Κινητήρας εμπρός / κίνηση στους πίσω τροχούς

Γνωστό χαϊδευτικά ως «Yota-Hachi» ή «Toyota 8» σε συντόμευση στα Ιαπωνικά, το μικροσκοπικό Sports 800 της δεκαετίας του 1960 ήταν το πρώτο σπορ αυτοκίνητο παραγωγής της Toyota. Διαθέτοντας έναν θαρραλέα οριζόντια αντίθετο κινητήρα «boxer» 790cc που κινεί τους πίσω τροχούς κι ένα αμάξωμα κατασκευασμένο από ατσάλι και αλουμίνιο λεπτού διαμετρήματος, το S800 προσέφερε συγκινήσεις και εντυπωσιακή οικονομία. Μια δημοφιλής επιλογή στα ιαπωνικά μηχανοκίνητα αθλήματα, ο ευέλικτος και αεροδυναμικός πύραυλος τσέπης θα σφράγιζε ένα αξέχαστο βάθρο πρώτης-δεύτερης-τρίτης θέσης για την Toyota στο Fuji 24 ώρες του 1967, εξασφαλίζοντας την τρίτη θέση πίσω από δύο ισχυρά 2000GT.

2000GT

1967 – 1970

Κινητήρας: 1980cc, 6κύλινδρος
Ισχύς: 150 ίπποι
Βάρος: 1123 kg
Διάταξη: Κινητήρας εμπρός / κίνηση στους πίσω τροχούς

Το πρώτο supercar της Ιαπωνίας; Αναμφισβήτητα, ναι. Μία από τις πιο όμορφες σιλουέτες σπορ αυτοκινήτων στον κόσμο; Χωρίς αμφιβολία. Το GR86 οφείλει το κομψό στυλ του στην υπέροχη στάση του 2000GT και τις «μπουκάλι Coke» καμπύλες . Γεννημένο μέσα από μια συνεργασία με την Yamaha Motor Co., το θρυλικό 2000GT είναι διάσημο για τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στην επιτυχία του James Bond You Only Live Twice.

Μακριά από την οθόνη έκανε εξίσου μεγάλη εντύπωση. Ένας παγκόσμιας κλάσης εν σειρά 6κύλινδρος κινητήρας σε συνδυασμό με ένα ελκυστικό σασί με κίνηση στους πίσω τροχούς, αποτέλεσε πρόκληση για τα καλύτερα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα δρόμου της εποχής, ενώ σφράγισε πολλά ρεκόρ ταχύτητας και νίκες στην πίστα.

AE86 ‘HACHI-ROKU’

1983 – 1987

Κινητήρας: 1587cc, σε σειρά 4κύλινδρος
Ισχύς: 124 ίπποι
Βάρος: 970 kg
Διάταξη: Κινητήρας εμπρός / κίνηση στους πίσω τροχούς

Από ταπεινή, οικογενειακή προέλευση μέχρι λατρεία, το ελαφρύ Corolla AE86 εξακολουθεί να προσφέρει στους οδηγούς μια ακατέργαστη, αδιάλυτη εμπειρία που είναι δύσκολο να αναπαραχθεί. Γνωστό στους λάτρεις από τον εσωτερικό κωδικό πλαισίου του, το AE86 ή «Hachi-Roku» (στα Ιαπωνικά σημαίνει «οκτώ-έξι») μοιράζεται πολλά από τα χαρακτηριστικά του με τη διασκεδαστική οδήγηση του GR86.

Από τις υψηλές στροφές και τον χαρισματικό κινητήρα 1,6 λίτρων μέχρι το ακριβές τιμόνι και τον παιχνιδιάρικο χειρισμό με κίνηση στους πίσω τροχούς, για δεκαετίες το AE86 έχει γίνει η καλύτερη επιλογή για του λάτρεις του αυτοκινήτου. Παραμάνει ακόμη το αστέρι μιας ιαπωνικής σειράς manga και anime αγώνων δρόμου που ονομάζεται Initial D. Δεν υπάρχει τίποτα που το AE86 δεν μπορεί να κάνει.

GT86

2012 – 2021

Κινητήρας: 1998cc, οριζόντια αντίθετος 4κύλινδρος
Ισχύς: 197 ίπποι
Βάρος: 1240 kg
Διάταξη: Κινητήρας εμπρός / κίνηση στους πίσω τροχούς

Μετά από μια πενταετή παύση, η Toyota επέστρεψε στην αγορά των σπορ αυτοκινήτων με εντυπωσιακό στυλ. Ελαφρύ, συμπαγές και με χαμηλό κέντρο βάρους, το GT86 είχε τα συστατικά που περίμεναν οι λάτρεις. Οι φαν του S800 και του 2000GT το απόλαυσαν επίσης, εστιάζοντας στον οριζόντια αντίθετο κινητήρα «boxer» και το καμπυλωτό στυλ του.

Κερδίζοντας επαίνους από δημοσιογράφους του αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο για τον τρόπο που παρείχε συγκινήσεις σε οδηγούς όλων των επιπέδων δεξιοτήτων, το GT86 ξανάγραψε το σενάριο για οικονομικά σπορ αυτοκίνητα. Άφησε μάλιστα το στίγμα του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με μια αξιοσημείωτη νίκη κατηγορίας στο Nürburgring 24 Hours το 2012 καθώς και με επιτυχία σε ράλι Super GT, αντοχής και Gymkhana.

Εγγραφείτε στο Newsletter

Είστε έτοιμοι να νιώσετε ξανά ένα με το δρόμο; Εγγραφείτε στο newsletter μας για περισσότερα.
Εγγραφή